De 10 grootste informatie uitdagingen
voor financiële dienstverleners
En hoe deze te overwinnen
Informatie, documenten en data krijgen een steeds bepalendere rol voor het succes van financiele dienstverleners. Toch worstelen veel organisaties in deze sector met informatiemanagement gerelateerde blokkades die groei, wendbaarheid en flexibiliteit in de weg staan.
In deze uitzending van GeONE Live gaan we in op de 10 grootste informatie uitdagingen van financiële dienstverleners en hoe zij die het hoofd kunnen bieden. Van incomplete klantdossiers en apparaatvrijheid tot aan grote uitdagingen op het gebied van privacy en dubbele documenten. We bespreken voorbeelden uit de praktijk en kijken naar slimme en intelligente oplossingen die voor meer efficiëntie, grip en winstgevendheid zorgen.
Woon de online uitzending bij
Onderwerpen
In welke map stond dat document? Het beantwoorden van deze vraag kost een medewerker gemiddeld 20% van zijn kostbare tijd. We gaan in op waarom informatie niet locatiegebaseerd dient te zijn en wat we ‘het einde van de mappenstructuur’ noemen. Nooit meer zoeken, alleen nog maar vinden.
Backoffices in de financiële dienstverlening hebben vaak te maken met veel handmatige handelingen en verwerkingen. Dit arbeidsintensieve werk is duur en langzaam, bovendien leidt dit tot inconsistente resultaten, mogelijk met fouten. Het automatiseren van deze processen levert tijd en efficiëntie op.
Veel organisaties werken nog met papier en dat is zonde. Zonde van de planeet, maar ook zonde met betrekking tot de risico’s die een organisatie loopt. Bovendien belemmert papiergebruik een organisatie in het vinden en analyseren van informatie.
Als organisatie wil je medewerkers de mogelijkheid bieden hun eigen apparaten te gebruiken. Maar hoe zorg je er dan voor dat medewerkers veilig en snel bij bedrijfsinformatie komen?
Uit onderzoek blijkt dat organisaties 4 of meer systemen hanteren om informatie en documenten in op te slaan, met als gevolg een slechte vindbaarheid en toegankelijkheid van informatie.
Het proces rondom goedkeuring en/of ondertekening van documenten kan zeer tijdrovend zijn. Hoe kunnen organisaties hier structuur in aanbrengen en veel tijd besparen?
Sinds de komst van de nieuwe privacywetgeving wordt er meer verwacht van organisaties. Hoe garandeer je dat informatie en documenten veilig zijn?
Hoe vaak is een klantdossier helemaal compleet? Vaak ontbreekt informatie of is informatie uit een klantdossier verspreid. We praten over hoe alle informatie uit een dossier bij elkaar komt, zonder deze informatie te verplaatsen.
Van alle bedrijfsapplicaties werkt 90% van Nederland het meest met Outlook. Toch bevinden de dossiers zich hier vaak niet. Hoe stel je alle dossiers, informatie en documenten beschikbaar in Outlook?
Veel financiële dienstverleners hebben te maken met wijzigen van documenten en verschillende versies. We gaan in op het optimaliseren van het versiebeheer rondom documenten.
Uw presentator
Bastiaan Brefeld
Informatiemanagement expert
Bastiaan Brefeld is al meer dan tien jaar actief als informatiemanagement specialist voor GeONE. In deze rol staat hij organisaties bij met uitdagingen op het gebied van informatie, documenten en gegevens. Op basis van deze uitdagingen heeft hij organisaties als BDO, Koninklijke BAM, Grant Thornton en BNP Paribas flexibeler, winstgevender, innovatiever en vooral toekomstbestendig gemaakt. Bastiaan spreekt en schrijft regelmatig over de informatie en document management uitdagingen en veranderingen van vandaag en morgen.